Tävlingsdagarna är slut...

...För denna gång! Fredag och lördag har jag vart till Folkärna RS och tävla! Jag är mycke nöjd över hästen, jag själv får à mig i kragen och skärpa till mig! Jag hoppade en klass om dagen, vill att hon ska åka hem och inte va helt slut utan känna att hon är nöjd och att de är kul! Första dagen, asså i fredags va hon jätte fin, jätte pigg, lyssna på mig och kändes hur fin som hellst!! Väl inne på banan gick HON klockrent! Jag däremot sabba allt! Loppis drar en hel del till höger så i kombinationerna måste jag va väldigt tydligt med att hålla till vänster, de glömdes jag dess värre så vi gick på sidan om andra hindret, men när jag red om gick hon klockrent igenom! Duktig häst! Så vi slutade på 8 fel, vi fick ett ner oxå. Andra gången, på lördagen kändes hon fin men hon va inte lika på hugget, hon hoppa kanon på framhoppningen, men jag fick använda benen vill jag lova! När vi kom in på banan ragga hon inte till son hon brukar, hon kändes nästan lite trött. Vi hoppa förta hindret och hon hippa kanon fint! Till anda hindret tog jag en halv halt och la inte på tillfälligt med ben, så han kom i under tempo, jag trodde hon skulle hoppa av, precis när hon skulle hoppa av stanna hon och jag ramla av, dumma mig! Nej Hörni, nästa gång ska jag skärpa mig!!! Måste även beröra hur underbara människor jag har runt mig, Mari har vart med mig båda dagarna, guld värt!! Eveline och Madde har oxå kommit och hjälp mig! Tak snälla ni!!! Nu ska jag dra mig till kojs! Seee jaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0